dinsdag 20 augustus 2013

Controleurs "Oude diep" op pad

12-8-2013 en 20-8-2013 de loop van de Oude Diep
Voor het Drentsche Landschap zijn we gevraagd om routes te controleren. Dat klinkt wel interessant en leuk om te doen. Wandelen en toch nog nuttig werk. Via de zus van mijn zwager komen we aan deze klus, maar helaas de maand augustus komt voor mij slecht uit, maar de andere Zotteriken laten zich niet kennen en durven ook zonder mij op pad. :) Geintje natuurlijk is dat geen probleem, misschien wel een keertje lekker zonder mij erbij. Mijn zoon heeft een woning gekregen en help hem om de woning wat te schilderen en zo. Ik heb de tijd, want dat is dan een voordeel dat je tijdelijk werkloos bent.
De mannen hebben besloten om 4 van de 6 routes van de Oude Diep te lopen en de 1e twee routes van Assen via Hijkerveld naar Beilen. Nou dat begon goed voor der Alte want de route loopt via de TT baan. Ja via de TT baan en dat is de grootste allergie van hem en terecht want bij een oostenwind hebben wij er ook last maar niet zo heftig als voor hem. Maar goed de route loopt nu eenmaal zo en moet hij maar eens schikken. Ik had graag zijn gezicht willen zien en kan me het voorstellen.
Het Hijkerveld zal veel goedmaken, want daar heerst de absolute stilte. De mannen zullen het werk zeer nauwkeurig hebben gedaan zeker met een paar controle freaks erbij en een kritische man met baard. Ik krijg de mailtjes van de mannen en als ik dat zo lees, hebben ze grondig werk gedaan.
Route 1 en 2 zeer geslaagd dus, maar goed het weer was ook voortreffelijk en dat scheelt een behoorlijke slok op een borrel. Menno nog ff extra rust, maar voor de rest loopt alles voorspoedig.
De volgende twee routes lopen van Westerbork naar Bruntinge route 4 en 5 met redelijk goed wandelweer vandaag. Het edele trio op pad en ik starend naar het plafond met de roller, plus met de kwast afwerken.
Volgens de berichtgeving is het eerste deel van de route erg mooi, maar helaas het tweede deel bleek wat saai. Lange stukken via (asfalt)wegen en dat in een gebied waarvan je denkt dat daar via schouwpaden toch iets leuks te maken is. Ik snap het wel je moet ook het recht krijgen dat je erlangs mag, maar goed gelukkig zijn de paden constant in ontwikkeling.

tot slot de opmerking van de zotterikken


We hebben etappe 4 van carpoolplaats Westerbork naar Orvelte gelopen en vervolgens etappe 5 van Orvelte naar Bruntinge (2200 m vanaf carpoolplaats Westerbork). Wij zien de meerwaarde van deze route niet. Het is een saaie route met lange stukken langs wegen. Het enige mooie stuk was de route tussen de punten 5 en 6. Is het niet beter een route te maken Orvelte-Beilen die aansluit op etappe 2, Hijkerveld-Beilen? Anders misschien een alternatieve route maken zonder lange stukken en niet over asfalt. We hebben de routes verder met plezier gelopen.

Altijd positief afsluiten natuurlijk :) en volgens mij was er aan het einde steeds een lekker sportdrankje om de de dorst te lessen en te proosten op de goede afloop. Ik drink op gezondheid van de mannen een lekkere Brugse Zot.






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten