zaterdag 9 mei 2015

Nog net ff meepikken

Ik heb met mijn oude vriend Bart Jonkman contact gezocht. Een oude vriend van  circa 40 jaar geleden en we zien elkaar weer regelmatig. Vorige week hem een voorstel gedaan om de kortste afstand van de Drentse Hooglanden vierdaagse te lopen. De laatste dag nog ff meepikken en dan 8 kilometer. Voor iemand die stappen niet in de benen heeft is dit erg ver, maar hij stemde in.
Om 10:00 uur werd ik netjes van huis opgehaald en gaan we op weg naar Beilen naar de start. Inschrijven, een bakkie koffie en op pad om bij Camping Boszicht te eindigen. Via achterpaden aan de achterkant van de huizen, lopen wij naar de Grote Drift, de Domoweg over de houten boogbrug naar het Ter Horsterzand.
Zodra we de brug over zijn, worden we langzaam opgenomen in de stilte van de prachtige natuur. We worden zelfs opgewacht door de zon, wat alles net even mooier maakt. Prachtig gebied en we genieten met volle teugen. Ik heb hier vorig jaar tijdens de 1e Drentse Hooglanden 4daagse ook gelopen, maar ook vandaag is het weer genieten. Gezellige praatjes onderweg met andere wandelaars of mensen die de hond even uitlaten.
Het is door de organisatie ook wel mooi geregeld dat ze geen rondje maken voor een relatieve korte afstand, maar dat je met een personenbusje weer terug wordt gebracht. Bij een rondwandeling zou je niet op deze manier door een prachtig stukje natuur komen. Onderweg halen we nog steeds herinneringen op of  praten we bij over de actuele onderwerpen. In de herinnering ben ik toch wel dingen kwijt en komt het ook niet boven drijven op moment dat Bart er over begint. Aan de andere kant heb ik weer heinneringen die hij dan ff kwijt is.
De acht kilometer blijkt mee te vallen voor dat moment, maar de verwachting voor morgen is pijnlijke benen. Toch een optimistisch geluid gehoord, want hij had het al over afstanden van 20 kilometer. Voorlopig maar rustig aan beginnen en langzaam opbouwen.
Al met al weer een mooie dag met goed gezelschap, dus wat wil een mens nog meer. We hebben lekker wandelweer gehad dus alleen maar positieve punten. Op naar de volgende :).
Voor mij is komende donderdag de eerst volgende keer, maar niet met mijn oude kameraad dan, wij gaan tijdens de pinksterdagen weer stappen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten