dinsdag 3 juli 2012

de 2e vierdaagse ook niet :(

Op 6 januari van dit jaar tijdens de 1e wandeling geef ik stoer aan dat ik met Henk en Frits naast de IJzer ook de Drentsche 4 daagse en de Mesa in de Ardennen mee ga wandelen. Heel stoer, maar uiteindelijk loop ik er maar 1tje namelijk de ijzer.
Tja ik volg een fit worden programma via de fysio en volgt de adviezen van de deskundigen op en op advies van de fysio zou een 4daagse daar niet inpassen. Niet dat ik het zou kunnen volhouden, maar voor de opbouw van de conditie is het niet goed, meer een afbraak. Dus een dikke streep door het voornemen van 6 januari en dus maar de adviezen opvolgen van de fysio's en het gaat goed. Het gaat gestaag maar de conditie test 6 weken na de 0 meting gaf een verbetering aan, vooral de hartslagmeting. Van matig nu terecht gekomen in gemiddeld en stiekum aan wordt het beter. Dus het is allemaal niet voor niets. Het gaat er behoorlijk anders aan toe invergelijking met een fitnesscentrum, maar de begeleiding is vele malen beter. De controle bij de huisarts is ook goed, allemaal positief, alleen nog geen vierdaagse gelopen. Dat is wel vet balen, want op 6 januari had ik er best zin in en ook trots van wat ik zou gaan doen. Al met al er niet van gekomen, maar toch ook weer niet ontevreden. Zojuist terug van een rondje Witten ruim 13km en rustig begonnen, uiteindelijk binnen de maximale hartslag gebleven. Dat is waar de fysio's op hammeren, blijf binnen de maximale hartslag. Op moment dat ik een goed tempo had bleef mijn hartslag constant en dat was prettig om te vernemen. Mooie signalen dat als goed vooruit gaat.
Maar goed uiteindelijk de 2e vierdaagse ook niet gelopen. Had ik best kunnen doen, want de 1e dag via de SMS uit de Ardennen: "Was een mooie tocht met mooi weer. Niet al te lastig. Was voor jou ook goed te doen" en de 2e dag "Ging weer goed, route was goed te doen voor jou" De 3e dag was de mooiste en waarschijnlijk ook de meeste hoogte verschillen en niet geschikt voor mij, maar daar wordt niet over gerept. Maakt niet uit ik ben er niet bij helaas en zat de hele week op kantoor. Nou ja volgende jaar of een andere 4 daagse op eenlater tijdstip.
Ik weet 1 ding zeker de 3e ijzer ga ik zeker lopen en die is eind augustus en voor die tijd gewoon bezig blijven lekker stappen en geen gezeur. Komende zondag lopen we de 20 km van het klaverblad in Uffelte en ik heb er wel zin in.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten