zondag 27 juli 2014

Zondagochtend wandeling

Om 6:30 wakker, even opfrissen, wandelspullen aan en wat eten kopje koffie. Om 7 uur op pad om 16,5 km te wandelen. Niet zo ver en de route gisteravond uitgezet en ben benieuwd, alhoewel ik de route al heb gelopen, niet in deze vorm, maar iedere meter van de route heb ik ooit afgelegd. De route ook op internet geplaatst, inclusief de gps-route.
Als ik weg ga is het een kleine wereld en het is maar goed dat ik bekend ben. Ik loop de Grietmanswijk op en loop door tot de vlak na de ingang van Koers zijn afgravingen. Daar loop ik het pad in wat me naar de Meesterswjk brengt. Het is stil op een enkele vogel na en ik ben alleen met mijn gedachte. Ik doorloop het rare jaar nog eens in gedachten in alle rust en voel de pijn en verdriet. In deze door mist gevulde omgeving past het wel, het is vast ook de reden dat dergelijke gedachten boven komen. Toch geniet ik van de ganzen in het veld, de geschrokken eend die opeens wegvliegt omdat ik in de buurt ben.
Ik geniet van het alleen zijn en ik moet opeens aan Folkert denken. Ik heb gisteren met hem in het Heuvingerzand gewandeld en dat was waardevol. Daar hebben we ook over veel zaken gesproken, maar het mooie is dat we elkaars verhalen hebben aangehoord zonder een oordeel te hebben. Er is eigenlijk nog een reden dat ik aan hem moest denken. Deze route heeft bij helder weer vele vergezichten, een weidelandschap en afgewisseld door het Tonkenbosje. Een mooie mix voor deze man die van het Groningse landschap houdt en steeds meer de Drentse bossen weet te waarderen. We voelen elkaar heel goed aan en denk dat we van hetzelfde hout zijn gesneden.
Vele gedachten, waaronder ook bijvoorbeeld dat ik een cursus ga volgen. Die gedachte heb ik al langer en steeds vaker, maar nu besloten dat ik me ga inschrijven. Later vandaag de eCoach maar eens mailen. De zon breekt door en het wordt snel warmer. Ik loop op dat moment langs het Wittelterveld en begin met de laatste kilometers. Op de Duikerssloot waait het iets meer en brandt de zon op me rug. Het was een waardevolle wandeling van 16,4 kilometer. Een buizerd vliegt over en de schapen grazen in alle rust. De joggers zijn ook wakker en passeren me tijdens deze zondagochtend wandeling. Lekker douchen, kop koffie en vanmiddag maar eens de tuin in, of iets anders :)













Geen opmerkingen:

Een reactie posten