vrijdag 4 juli 2014

Toch wel anders ...

Gisteren zou ik vanuit Heidenheim een wandeling van circa 23 kilometer maken, maar een vraag van de nieuwe penningmeester stak er een stokje voor. Dit werd achteraf een dagje Assist, maar dat geeft verder niets, allemaal volgens afspraak.
Vandaag ben ik wel op pad gegaan en om 7:30 de eerste schreden. Binnen 10 minuten had in de wijk verlaten en liep ik in het bos. Hier kwam ik verschillende Nordic Walkers tegen, maar over het algemeen was ik kennelijk de enige op pad. Wel even heel wat anders dan ons vlakke landje, want hier gaat het behoorlijk op en neer. Zie ook het hoogte profiel bij de foto's. Toch heb ik goed gelopen, namelijk 5,8 km per uur (bewogen tijd) en even voor 12 uur was ik weer terug.
Ook hier zijn niet alle paden op de topografische kaart bewandelbaar en heb ik andere keuzes moeten maken. In het tweede deel van de route was het grootste probleem, maar ik was blij dat ik ook een kaartje had geprint. Dit kaartje gaf toch wel wat meer inzichten en een goed overzicht. Ook weet ik nu hoe Dauwe Dappert zich heb moeten voelen tijdens de wandelingen in een woud met enorme naaldbomen. Mooi hoor en een prachtig beeld en erg herkenbaar vanuit de strip. Onderweg dus nauwelijks iemand gezien, wel een auto van Humanitas zien rijden, grappig. Tja en dan kom je op een punt waar je een pad verwacht, maar er niet meer is. Dan kijken waar je weer aansluiting kunt vinden, maar dat was best wel lastig. Toch een iets van pad ingegaan, maar wat bij de een afslag die in in zou moeten werd het slechte pad nog slechter, waardoor ik maar helemaal terug ben gegaan en gelukkig was dat een goed keuze. Goed pad gekozen en kwam uiteindelijk weer op route. Zoals altijd, maar goed toch een moment even ongemakkelijk. In Nederland kun je nauwelijks verdwalen, maar hier is het allemaal wat anders. Ik had een waypoint gemaakt bij 16 km (2/3 van de route) en ook dat kwam weer precies uit, dus met alle omzwervingen erbij toch weer op route en qua afstand klopt het allemaal weer.
Een wandelbankje bij 17 kilometer kwam precies op het juiste moment. Daar even gezeten en een broodje gescoord. Kaartje bekeken voor de laatste 7 kilometers en benieuwd of ik nog paden tegenkom die geen paden zijn. Ben ook wel blij met de Ardennen ervaring tijdens de Mesa vorig jaar, want daardoor gaan de heuvels toch wat gemakkelijker. Het zit allemaal tussen de oren natuurlijk, maar de beenspieren weten ook hoe het is. Zoals gezegd heb ik toch redelijk mijn eigen tempo kunnen lopen en op de rechte stukken zelf boven de 6 km per uur gedaan. Dik tevreden loop ik Heidenheim weer binnen en ben voor het heetst van de dag weer terug. Even bijkomen en dan lekker douchen.



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten