woensdag 1 september 2010

Drenthepad Westerbork - Sleen

Zondag 18 april 2010 met Henk en Frits op pad, terwijl Menno zich in Hoogeveen bij de Cascaderun in Hoogeveen zich vermaakt. De auto achtergelaten in Sleen en terug naar Westerbork. Stuk van het Drenthepad dus tussen Westerbork en Sleen. Op papier vooraf 32km en het zou voor mij de voorbereiding zijn op het laatste stuk Pieterpad (37km) tussen Roermond en Sittard. Op 6 juni 2009 de 4e Pieter Stuyvesant Kuiertocht gelopen en die was 32km. Mijn eerste 30+ afstand. Dus nu weer. Wat ik er nog van weet is dat ik wel erg moe was. Maar met goed zin op pad en heb me ingesteld op een zware tocht. Henk en Frits weten dat het tussen de oren zit, tenmiste dat vertellen ze me keer op keer.
Het is deze dag prachtig weer. De eerste erg warme dag. Ik ben in korte broek begonnen en de jas gaat ook al gauw uit. De route is fantastisch en de rust is wat ons weer op valt. Drenthepad is misschien minder populair in vergelijk met het Pieterpad, maar we hadden meer mensen onderweg verwacht. De rust is ook welkom overigens. Na 3 uur wandelen net over de helft denk ik tjonge nog eens 3 uur, maar alles verloopt voorspoedig.
De rugzak weer op nieuw flesje op de heup en verder weer. Tussen Nieuw Balinge en Gees in de bossen loopt het net wat anders als verwacht. Het boekje geeft wat anders aan in vergelijk met de download voor de GPS. Toch de aanwijzigingen volgen. 1 pad is bijna omgeploegd en loopt erg zwaar. Ik merk dat de 25km hobbel er weer aankomt. Ja in Gees bij het cafe zitten we op 25 km. Moe maar erg tevreden over de schoonheid van de route zitten we op het terras. De 7 km blijken aan het eind 12 te zijn. De GPS geeft namelijk 37km aan. Pfff het laatste stuk viel niet mee. Kleine kwaaltjes spelen op en de concentratie is niet meer op het lopen, maar op de bij verschijnselen. Na deze tocht ook deze beter onder controle gekregen dus weer postief. In Sleen staat de auto gelukkig nog en moe erg moe maar voldaan op weg naar Westerbork. In het museumrestaurant lekker gegeten en nagenieten. 37km dus een nieuw hoogtepunt??