woensdag 23 april 2014

Helaas maar 10 kilometer

In Heidenheim een route uitgetekend van circa 24 kilometer en vandaag stond het op de planning om deze te wandelen. Helaas was weeronline vandaag niet betrouwbaar, want na 10 kilometer begon het behoorlijk te regenen en in de verte onweer. Dus met pijn in mijn hart heb ik me laten ophalen door Monika en gelukkig is het gelukt. Nu schijnt de zon weer, maar de douche heeft mij weer warm gemaakt.
De 10 kilometer die ik heb gewandeld waren fantastisch en gelukkig is er altijd nog een volgende keer om de gehele route te lopen. Eerste stuk s door de woonwijk en daarna kom je in een groot bos met mooie paden. Aan het begin zag ik aanwijzingen van routes die kennelijk al zijn uitgezet. Het zelf uitzetten vind ik een leuke bezigheid, want het brengt altijd weer verrassingen met zich mee. Ook nu had ik paden gekozen die er in werkelijk nauwelijks meer waren. Maakt niet uit een stapper komt er altijd wel langs. Op een gegeven moment liep ik door een stuk bos dat ik me in een strip van Douwe Dabbert waande. Hoge dennenbomen beetje donkere omgeving, dreigende wolken inmiddels was mijn omgeving en Piet Wijn heeft vele tekeningen zo getekend.
Ook weer beschut door de dennenbomen had ik niet in de gaten dat het was begonnen met regenen. Onder een boom mijn broodje even eten en ook dat brengt herinneringen op, namelijk met Frits jaren gelden onder de dennenboom koffiedrinken. Een stuk Pieterpad (Schoonloo - Sleen)  in de sneeuw, maar je weet die ouwe zegt nooit "we gaan niet" . Gelukkig werd het die dag snel droog en in de sneeuw met de zon erbij, krijg je betoverende beelden.
Jammer genoeg ging het vandaag steeds harder regenen en ik was in mijn zomer-outfit, maar ook zonder paraplu. Vandaar gebeld en opgehaald, maar enorm genoten van het deel wat ik wel heb gelopen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten